life is a big trouble, but a wonderfull trouble!!!

i fredags jobbade ja för första gången på ett å ett halvt år, det va skit kul ja njöt av varje minut. vi hade slakt å ja klassade de tog ett tag innan hjärnan komihåg alla små detaljer med datoen å vågen...jaja!!
piere å ivar kom på fredagskvällen, å på lördagen så stycka ja å piere det tog hela dagen men bra vat det....=)
till middag gjorde vi ett riktigt renkok å de va så gott!!=)
idag har vi malat färs, det värsta va att diska kvarnen efteråt...

gjorde även klart mina flickskoband i går, hoppas det kommer nån liten flicka snart som kan ha dem!!elin har ju redan två par!!!
samuel fyllde ett år igår och hans present från oss va en mössa, som lena persson sytt, en liten toppluva med den samiska jaktguden på!=) Ja sitter öven och syr en traditionellsamisk pojkmössa tillhonom, ja känner en plikt att introducera honom i det samiska livet så han VET hur det går till och hur vi lever för det finns alldeles för många som har synpunkter om oss utan att egentligen veta hur det är. och samuel ahr jag ju en chans att påverka på åt rätt håll, så han kan tala om för sina ovetandes kompisar att vi inte är en böld på samhällets vackra hy!
ucsh det blev lite politisk här å de va ju inte meningen men mitt liv är mitt kall!!!!

nu ska ja til rörvattnet å prata skit med lasse Pe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0