förlossningen

jaa som sagt min tid på bloggen har blivit allt mindre, men gör ett försök att dskriva lite oftare nu...
joel föddes den 15 september efter en mycket segdragen graviditet, och förlossning...ja har lidit av högt blodtryck hela graviditeten och på slutet sista 4 dagarna fick jag havandeskapsförgiftning, vilket jag hade förra gågnen oxå, barnmorska föreslog avv om ja ska ha ett barn till så ska ja byta pappa för då är risken mindre att jag får de igen...=) iaf så satte man igågn mig kl 0630 på morgonen, kl 900 tog dom hål på hinnorna, pluss att dom satte igång värkdroppet, jag fastade sedan kl 2400 kvällen innan ifall de skulle bli snitt på förmiddagen. jag hade dock bara droppvärkar, hade inte speciellt ont heller men satte in epidural kl 1600 ifall det skulle bli snitt, kl 1800 konstaterades att jag inte öppnat mig något sedan kl 900 på morgonen och att mitt blodtryck började skena trots en massa mediciner, jag fick komma ner poå operation direkt, kl 1906 tittade prinsen ut=)
dessvärre skenade mitt blodtryck ännu och min puls låg på 140, jag hade feber och skakade så ja fick åka på IVA där ja låg under natten, på morgonskvisdten började pulsen sjunka och febern dalade så på förmiddagen nästa dag fick jag hålla i min son för första gången.

det gick bra i slutändan och vi kunde pustaut=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0