sommarnätter, semester och matförgiftning...

ja nu är de ett bra tag sen ja skrev sist. men tiden bara rinner iväg nu, vi har haft kalvmärkning kört igenom hela renhopen en gång å nu har vi ett litet uppehåll eftersom det är så varmt...

jag passa då på å tog en liten semester till tärnaby där min mormors syster bor ochmormor va där med min yngsta kusin marcus som är 3 år, vi hade för de mesta fullt upp med småttingarna men vi hann en tur till mo irana för en heldags shopping, å ja säger då det -ÅK TILL NORGE Å HANDLA BARNKLÄDDER!!! det är helt otroligt vilka reor dom kör ofta dessutom...köpte b.la en hel dress i "mjukis"tyg för endast 50 kr, eller en body för 15 kr...ja de va i den prisklassen, så elin fick en helt ny garderob.
sen blev det marknad i tärnaby, vi spatsera runt på den i värmen, fast de va inte förens på eftermiddagen ja började handla å då hade ja gått runt flera varv....
iaf köpte ja en flytväst till elin, tillbringare i stengod, och en 8L rostfri skål. sophia va in på kupan å plockade åt sig två ica påsar med jätte snygga kläder för endast 80 kr så hon kan ju skatta sig lycklig...

på fredag natt körde ja ner till nessan, Piere skulle möta mig där så vi kunde köra ner till valsjön på lördagen, han sa att de va 14 mil mellan tärna å nessan men de va 22, de va dryga mil i slutet, men fram kom ja. resten av natten satt vi å kolla å film ja piere å kraasta. på lördagen körde vi hem å elin å piere gick å la sig ja va ensam vaken, dona på här hemma surra med annichen i tlf, när ja sen skulle lägga mig blev ja jättesjuk, blev akut dålig i magen, fick feber å frossa sen dess har jag legat, förmodligen är det den där kyckling smörgåsen ja åt....
nu hoppas ja dock att ja frisknar till snart för nu vill ja till loupeken, det är så tomt häär alla är där i vårt paradis.
ska sova på saken å hoppas min mage mår bra imorn...
här kommer lite bilder på sommaren hittils
jag mottar tacksamt årets skörd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0