Samling, kalvmärkning och barnflicka

ja nu har det varit en väldigt hektisk vecka, i Onsdags bakade ja å tjiedtjie mjukbrd i bagarstugan, de är vääääldigt VARMT speciellt för mig som va gräddare....men vad gör man inte för gott bröd..=)
Elin va mer Piere hela dagen, de gick jätte bra dom åkte till norge å sen kom dom upp till vinklumpen, allt gick bra till hon såg mig, då kom mammasjukan fram....ja fick inte göra nått utan henne, men de är föraståeligt då ja varit borta hela dagen... på torsdagen var de dax för grabbarna att fara ut å leta rätt på renarna, piere sprang runt här å frågade om allt, -var är mina skor?,- var är mina byxor osv...det va skönt när han hade packade klart å åkt då fick ja ägna mig åt städning å göra det lite fint...

på eftermiddagen åkte ja till norge å hämta Elle, en släktings släkting...hon ska vara här å hjäälpa mig att passa elin under kalvmärkningen det är skönt att få hjälp, annars hade ja fått de ännu mer stressigt....när vi kom hem så gjorde ja en sallad som vi knapra på till middag de va ju så varmt....
efetr att vi ätit ringde dom å sa att de va kalvmärkning så vi packa våra saker å marja kom å sov med elin, vi åkte till stensjön runt 21,30 på kvällen, kom fram va på kalvmärkning, sen körde vi hem där i 01,30 tiden men klockan hannn bli över tre innan ja låg i min säng för syskonen skulle ha skjuts hem...halv 7 på morgonen så kom piere hem,(nuförtiden så händer det saker endast på nätterna hos oss..) vi la oss å sov marja klev upp med elin å åt frukost ja sov till halv 11 sen klev ja upp å då va faster laila här vi satt å drack kaffe å surra, när eller vaknat körde vi till vinklumen så piere skulle få sova i lugn å ro...'

när vi sedan kkom hem satte ja igån ett köttgryta för att sen skynda oss vidare på visningen av ett hus, vi titta ¨på de sen åkte vi hem å gjjorde klart middagen...

efter middag gick vi upp till maahke å ann för att uppvakta anne-marit på födelsedagen men hon va inte hemma men vi fick tårta å kaffe iaf.

ikväll har ja suttit  med mina papper otroligt tröttsamt, men irritersamt att inte göra sånt på kontorstid så man kan slutföra alla sina uppgifter..hoppas bara ja kommer i håg allt till på måndag....
nu är de godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0