trööööööttt

Ja nu har vi haft slakt i flera dagar känns det som, jag är helt slutkörd, å av piere ser ja inte ett spår han är hemma hos sig och samlar, det är ganska jobbigt när vi har det så här det blir mycketr arbete på den enskilde vi kan ju inte direkt hjälpas åt alla gånger när vi är å två skilda håll och ibland håller vi på samtidigt, men man får väl bita i de sura äpplet nångång. men jobbigt är det.

vi har haft fint väder iaf och allt har gått enligt planerna iaf som tur men i år va inte mina systrar med heller å guud va ja saknade dem, men dom kommer ju hem i helgen iaf så det är ju bra iaf..
men min tam oxe musse va med det är så skönt att sen han, det är mitt första barn det. tog hand om han när han var nästan nyfödd, han har en mycket speciell plats i mitt hjärta!

idag har jag tagit reda på mina bällingar skriver inget mer om det för ja kan inte överätta de ja gjorde från samiska til svenska...sen skulle ja spika skinn men så blev de inte för elin sov inte mer den dagen,....så ja tog reda på hjärtan å levrar, åsså kom annichen, samuel å mona up en sväng å titta till oss=),å ikväll har ja l'mnat elin hos tjoidtjie för ja ska upp å jobba imorn bitti, ska klassa i hammerdal det ska bli kul ja riktigt längtar efter att få jobba igen=)

by the way har hittat en helt en skit bra låt kurt nilsen med "rise to the occasion" gud den är bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0