en väldigt intressant vecka...

ja den här veckan har hittils inte variot händelselös...jag skjutsa Piere till Nessan på fredag kväll för att dom skulle börja samla, ja for hem på lördag eftermiddag och kom lagom hem för att få äta grillat i vinklumpen hos mor å far, efter maten följde lara med hem å för han skulle låna min dator, ja for ut å träna när ja natta elin å hade barnvakt, sen gick ja in till grannarna å fick mig ett glas vin å satt där å surra en stund men sen i säng.

på söndagen frosta ja ur en av mina frysar å upptäckte att tjiedtjie hade hundmat hos mig så ja tog lara å elin med mig å for dit med det, samtidigt vinkade vi av marja å saila som skulle till stan för att gå i skola, vi for hem sen lagomt till middagstid anette skulle äta hos mig, jag bar upp ungen å hon lekte med bil nycklen, ja gick in å direkt på toan, elin satt å golvet å lekte, men när ja reste mig å tryckte på spolknappen då sl'ngde hon i min bilnyckel....jag skrek rätt ut å dök efter min nyckel men den var ett minneblott....OCH det värsta var att extra nyckeln låg i bilen....

Måndagen gick åt att ringa försäkrinsbolag å bilbolaget för att ta reda på hur ja lättast å billigast fick en ny nyckel eller för att få ut min xtranyckel från bilen...byns alltiallo hjälpte mig iaf å efter 6timmar hade han bänt upp dörren så pass att han fick in en pinnemed magnet på så han räddade mig!
idag har ja varit i stan på service med bilen, medan den va på verkstan så var vi å hälsa på annichen å samuel å fick jätte god mat där, barnen lekte å vi hade lite present utdelning eftersom ungarna har/ska fylla år nu i dagarna!! efter mat å lek körde vi in i stan på barnens hus å ixohouse. efter en lång, tröttsam men trevlig dag är vi äntlgen hemma, piere är borta fortfarnade å elin uttnyttjar mig med att vägra sova, idag fick ja frispel å ringde tjiedtjie så hon kom å hjälpte mig att natta, fr jag blir bara så himla ledsen å stressad å elin spelar självkalrt på det å somnar INTE..,,. men med lite hjälp så sover hon äntligen å ja kan sitta i lugn å ro en stund innan ja oxp ska krypa till sängs...

jag hoppas resten av veckan blir mindre, dramatisk...=)
desstum sitter ja dygnet runt å syr på mössor till barnen (elin å samuel) det är ju så kul att ja inte kan slita mig, ja borde bli sömmerska på heltid tror jag<!!=)

Kommentarer
Postat av: Annichen

Ja tack för en jättemysig dag!!! det var kul att ses en LÄNGRE stund, och barnen såg ut att ha roligt måste jag säga! hoppas du inte sticker nålen i finrarna allför mycet nudå när du syr!!! :) det ska bli jätte kul att se slutresultatet på mössan, den såg ut att bli så fin!!! :) men skicka INTE denna på posten! kram

2008-09-03 @ 21:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0